printlogo
http://www.ethz.ch/index_EN
Welcome to ETH World
 
print
  

6. References

ICT Strategy

You can also download the ICT Strategy as a PDF document (235 KB). »»

1 Bodmer, C, Leu, A. Mira, L & Ruetter, H. SPINE -- Successful Practices in International Engineering Education. Engineers Shape our Future (INGCH) and Council of the Swiss Federal Institutes of Technology, Zurich, 2002.
http://www.ingch.ch/pdfs/spinereport.pdf
2 Gröhbiel, Urs: Situationsanalyse: Entwicklung und Einsatz von E-Learning an der ETH (Analysis of the State of the Art of the Development and Use of E-learning at ETH Zurich). Network for Educational Technologies (NET), ETH Zürich, 2004.
3 ETH Zurich. Mehrjahresplan 2004–2007 der ETH Zürich (Mid-Term Strategic Plan 2004–2007), 18 September 2002.
http://www.planung.ethz.ch/planung/_dok/MJP2004_2007_020918.pdf
4 Informations- und Kommunikations-Technologiekonzept (ICT-Konzept) der ETH Zürich 2003–2007 (Information and Communication Technology Concept (ICT Concept) of ETH Zurich 2003–2007). 22 April 2003.
http://www.id.ethz.ch/documentation/konzept/ETH_Informatikkonzept_2003_2007.pdf
5 Strategie Weiterbildung 2005–2010 der ETH Zürich (Continuing Education Strategy 2005 –2010 of ETH Zurich). 9 September 2004.
6 P. Dillenbourg & P. Jermann: Politique EPFL en matière de technologies de formation (EPFL Policy on Education Technologies). CRAFT, École Polytechnique Fédérale de Lausanne 2003.
http://craft.epfl.ch/webdav/site/craft/shared/import/migration/StrategieTechnologiesFormation-14-111.pdf
7 University of Zurich. E-Learning-Strategie für die Universität Zürich (E-learning Strategy of the University of Zurich). Zurich, 2003.
http://www.elc.unizh.ch/download/docs/EL_Strategie.pdf
8 Studies in the Context of the E-learning Initiative: Virtual Models of European Universities (Lot 1). Draft Finally Report to the EU Commission. DG Education & Culture. PLS RAMBOLL Management A/S, Copenhagen 2004.
http://www.elearningeuropa.info/extras/pdf/virtual_models.pdf
 

Wichtiger Hinweis:
Diese Website wird in älteren Versionen von Netscape ohne graphische Elemente dargestellt. Die Funktionalität der Website ist aber trotzdem gewährleistet. Wenn Sie diese Website regelmässig benutzen, empfehlen wir Ihnen, auf Ihrem Computer einen aktuellen Browser zu installieren. Weitere Informationen finden Sie auf
folgender Seite.

Important Note:
The content in this site is accessible to any browser or Internet device, however, some graphics will display correctly only in the newer versions of Netscape. To get the most out of our site we suggest you upgrade to a newer browser.
More information

© 2012 ETH Zurich | Imprint | Disclaimer | 24 November 2005
top